كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آموزش
آموزش مجازی
اخبار
اداری ومالی
ارتباط با ریاست
اسلایدر
اعضاء هیت علمی
امتحانات
بخش های علمی
برنامه کلاسی
تحصیلات تکمیلی
تماس با دانشگاه
جستجو
خبر خطی بالای اسلایدر
درباره دانشگاه
رویداد ها
زمان ديجيتال سرور
ساختار دانشگاه
سایت های مورد نیاز
صفحه اصلی
فارغ التحصیلان
فرهنگی و دانشجویی
لینک های مرتبط
لینک های مهم
مناقصه ها و مزایده ها
نظارت و ارزیابی
ورود كاربران
هدر سایت مرکز سنندج
همايش ها
ورود
اخبار
1399/11/18 شنبه
نشست هم اندیشی عالمان دین، سنگربانان قرآن و سنت/ دانشگاه پیام نور نماد تقریب مذاهب اسلامی و همبستگی ملی است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خدمات عالمان دینی به قرآن و جامعه اسلامی ماندگار و مثل نگینی کم نظیر در گستره جهان و تاریخ می درخشد.

.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی  در نشست هم اندیشی "عالمان دین، سنگربانان قرآن و سنت" در دانشگاه پیام نور سنندج به اهمیت علم و دانش از نظر اسلام اشاره و خاطرنشان ساخت: هم اندیشی و وحدت میان دانشگاهیان و عالمان دینی در پیشرفت جامعه و پیشبرد و تمشیت امور دینی، فرهنگی و سیاسی بسیار حائز اهمیت است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به جایگاه ملی و منطقه ای دانشگاه پیام نور در ترویج علم، دانش و اخلاق اسلامی در اقصی نقاط کشور اشاره و خاطرنشان ساخت: این دانشگاه نماد تقریب مذاهب اسلامی و همبستگی ملی و از افتخارات نظام اسلامی است.

سپس حجت الاسلام طهماسبی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان کردستان به شخصیت و منش آیت الله مصباح یزدی اشاره و گفت: مرحوم یزدی استاد حکمت، اخلاق و شخصیت بود که برای احیای اسلام و دفاع از نظام جمهوری اسلامی مجاهدت های زیادی را انجام داد و افزود:
وی مقوله دیانت و نقش علما را در توسعه آن در جامعه حائز اهمیت برشمرد و گفت: عالمان دین در عرصه ارتقای بصیرت و آگاهی بخشی به جامعه و اقشار مختلف همواره پیشتاز بوده اند.

در ادامه دکتر یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان با بیان اینکه هم اکنون در گام دوم انقلاب قرار داریم، تاکید کرد: وحدت علما و دانشگاهیان، نظریه پردازی براساس الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت، تقویت بینش دینی در بین جوانان خصوصاً دانشجویان، تکیه بر توانمندی ها و پتانسیل های داخلی برای حل مشکلات خصوصاً حل مسائل اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی مردم می تواند در اقتدار نظام و پیشرفت کشور بسیار موثر باشد.

سپس دکتر اسکندر مرادی از اساتید این دانشگاه به موضوع تقریب مذاهب اسلامی پرداخت و افزود: بی‌شک در گستره بیداری اسلامی و به دنبال آن همبستگی اسلامی، اسباب مسرّت همه مسلمانان فراهم می‌گردد؛ زیرا اتحاد و همدلی آیتی روشن از فضل و رحمت واسعه الهی است و مسلمانان باید هوشمندانه در پرتو رحمت خداوند متعال، وحدت و همدلی خویش را استوار بخشند که در این راستا عالمان دینی و اساتید دانشگاه ها باید نقش محوری ایفا کنند.

دکتر شهریار سعیدیان رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز به شخصیت و منش وحدت آفرین علمای دینی استان کردستان از جمله ماموستای شهید شیخ الاسلام اشاره و بیان کرد: الگوسازی از علمای دینی و معرفی اندیشه ها و منش آنان در شکل گیری وحدت و همبستگی ملی و اسلامی بسیار موثر است.

در ادامه این نشست، برخی اساتید و دانشجویان به نظرات خود در مورد نقش علمای دینی در پیشرفت جامعه و ترویج معنویت، اخلاق دانشگاهی، راهکارهای وحدت بین مذاهب اسلامی و... پرداختند.
 
این نشست به همت نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دفتر هم اندیشی اساتید و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان کردستان برگزار شد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر